How to

Boost je immuunsysteem met een Chaga Latte!

Ik houd van koffie en drink het liefst iedere dag 1-2 kopjes. Maar ik kan er helaas op dit moment niet zo goed tegen. Mijn hormonen zijn nog niet in balans en door de verstoorde nachtrust (baby is inmiddels bijna een jaar, dus we zijn op de goede weg terug naar 8 uur ononderbroken slaap) van het afgelopen jaar ben ik fysiek en mentaal minder sterk.

Ik merk dat ik na een kop koffie ga transpireren en mijn gedachten chaotisch worden, ik voel me heel alert en gejaagd, maar ik weet dat het nep is en ik daarna een down krijg. Koffie werkt als een creditcard, je leent als het ware energie, maar als je al weinig energie hebt valt er weinig te lenen en brand je jezelf op.

Zeker bij menstruele klachten zoals PMS of in de overgang raad ik je af koffie te drinken. Ook niet 1 kopje. Echt. Doe het niet. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer het!

Afgelopen week ben ik weer radicaal gestopt met koffie en het bevalt me prima! Met name omdat ik een vervanger heb gevonden met een heleboel gezondheidsvoordelen: CHAGA!

Chaga is een soort paddenstoel en wordt in de Chinese Geneeskunde al heel lang gebruikt als medicijn. Chaga balanceert je bloedsuiker spiegel, boost je bijnieren (die bij dagelijkse stress behoorlijk uitgeput raken) en je immuunsysteem waardoor indringers zoals virussen minder kans krijgen om binnen te dringen.

Heb je een hoge bloeddruk, hoofdpijn, schimmel, donkere kringen onder je ogen, een slechte bloedcirculatie, rugpijn of keelpijn? Drink dagelijks een chaga latte en onderzoek of je verschil ervaart.

Mentaal gezien kan een kopje chaga a day je helpen stagnatie te overwinnen en vergroot het je vermogen om toekomstdromen te visualiseren.

Dit is het recept voor 1 kopje:

Kook vers water in de waterkoker. Breng een scheut (afhankelijk van hoe sterk of slap je je chaga latte wilt drinken) plantaardig kokos-rijstemelk (ik vind die van Rude Health het allerlekkerste) aan de kook. Voeg 1 tl chaga poeder toe aan een groot glas, giet er het gekookte water bij tot net onder halverwege het glas. Voeg dan de kokos-rijstemelk toe en eventueel wat kaneel als je van spicy houdt.

Chaga poeder vind je hier.

LEES OOK