How to

Moeite met slapen? Deze 6 slaaptips werken écht

Mijn zoon was als baby een moeilijke slaper. Dit resulteerde in slapeloze nachten en gebroken wakker worden. In die jaren (yep, that’s right: jaren!) functioneerde ik op halve kracht en merkte ik pas echt hoe essentieel lekker slapen is. Na 3,5 jaar kreeg ik gelukkig mijn nachtrust terug en nu slaap ik, over het algemeen iedere nacht als een roosje.

We ontwikkelden een hele lijn met aurasprays, oliën en kristallen die jou een goede nachtrust bezorgen. Ontdek hier de hele collectie. 

Heb jij problemen met in slaap vallen?

Unwind baby! Deadline hier, deadline daar: de hele dag sta je op scherp en in de doe-stand. Geen wonder dat je dan niet zomaar in slaap valt. Tijd om de schakelaar om te switchen naar uit en je klaar te maken voor de nacht. Met deze tips ga ook jíj heerlijk slapen.

6 tips om een superslaper te worden

1. Cooling down
Ideaal is om na je werk nog even frisse lucht te pakken. Zet de auto wat verder lopen van kantoor, loop een blokje om na het avondeten of wandel van het station terug naar huis. De frisse lucht zorgt voor een cooling down van de drukke dag en vormt de brug naar een relaxed avond programma.

2. Thuiskomen
Trek bij thuiskomst je schoenen uit, gevoelsmatig sluit je zo de dag af en versterk je het hehe-ik-ben-lekker-thuis-gevoel.

3. Voeding
Take it easy met koffie, pure choco en groene thee! Gevoelig typje? Chocolade, koffie en groene thee zijn oppeppers en kunnen je (te) actief maken. Koffie drinken doe je het liefst in de morgen tussen 9:00-10:00 uur.

4. Beeldschermen
Stop de beeldscherm overload. Geef je ogen rust en schakel je telefoon vanaf 20:00 uur over op vliegtuig modus. Ook een avondje zonder Netflix kan geen kwaad. Lees een boek, geef je lover een massage of neem een bad met rustgevende olie.

5. Vroeg naar bed
Als je hoofd vol zit met informatie en je veel piekert, kan het helpen vroeg naar bed te gaan (voor 22:00 uur) en je voeten voor het slapen gaan in te smeren met kokosolie. Je voetzolen zijn verbonden met je geest en dit is een handige manier om uit je hoofd te komen.

6. Meditatie
Maak je hoofd leeg met een korte meditatie. Ik kies vaak voor een begeleide meditatie via YouTube of ga lekker op bed liggen met een amethist in mijn hand. Om het rustgevende effect te versterken spray ik Calming Pillow Spray op mijn kussen.

E-book: zo word ook jíj een superslaper!

Nog veel meer tips ontvangen om een droomslaper te worden? Speciaal voor iedereen die wil leren (want ja, je kunt het leren!) om beter te slapen maakte ik het e-book: ‘Van slechte slaper naar superslaper in 30 dagen’.  Het e-book staat bomvol met praktische tips en informatie om een droomslaper te worden.
Je krijgt ‘m nu gratis bij de Get Sleep Kit (die bestaat uit de Be Calm aurasprayCalming Body & Bath oil en een een amethist).

Sweet dreams!

Doe ook mee aan The Moon Club en ontvang 30 dagen lang selfcare tips (plus een detoxprogramma van 4 dagen) rondom het ritme van 1 maancyclus. Meld je nu aan! 

LEES OOK